زندگی از کی شروع شد؟؟؟؟

شاید ذهن خیلی از ما درگیر این موضوع باشه که دقیقا زندگی از کی شروع شده یا مثلا زندگی غیر از تو زمین هم وجود داره یا نه حالا منم دنبال همین پاسخ تو اینترنت بودم و رفتم سایت کنجکاو (شما هم برین سایت خوبیه) دیدم جوابش اونجاست گفتم تو وبلاگ هم بزارم بچه ها استفاده کنن پس برای خوندنش به ادامه مطلب برین

ادامه نوشته

نسبت های مثلثاتی


این هم نسبت های مثلثاتی که فکر بچهامون رو این همه مشغول کرده بود 



***البته تا شماره 8 تو امتحان میاد دو تای دیگه فقط من باب اطلاع است***
 

تفاوت over & above    

over & above

  هر وقتی به کار می رون که چیزی بر بالای چیزی دیگر بدون تماس با آن قرار گرفته باشد 

با این تفاوت که overحالت عمود اما obovaغیر عمود می باشد 

و متضادunder، over   و    below،above می باشد

مثال 1:اسم را باید کجا بنویسیم بالای خط یا پایین خط؟

where shoud I write my name ?over the line or under it

مثال 2:زیر پایت چیه؟

what is it under your foot 

مثال3:چهار تا لامپ بالای سر ماست

there are four lights above our heads

بر گرفته از جزوه سنجش تکمیلی

دمای تعادل

هر گاه دوجسم با دو دمای متفاوت در تماس کامل با یکدیگر قرار گیرند دمای هر دو تغییر میکند 

به این ترتیب که دمای جسم گرمتر پایین می آید و این جسم سرد میشود و دمای جسم سردتر 

واین جسم گرم می شود . این تغییر دما تا جایی ادامه می یابد که دمای دو جسم یکسان

می شود  . این دما را دمای تعادل دو جسم می نامیم.

دمای تعادل از فرمول زیر بدست می آید.(ویژه کنکوری ها)


 


به نظر شما آیا اینکه میگویند در اسلام به نامحرم نگاه نکنیم پایه علمی دارد؟ چرا؟

ادامه نوشته

14 اردیبهشت روز سمپاد مبارک


يـــک روزی بود که تو يه آزمونی شرکت کرديم و قبول شديم. 



اون موقع فقط خوشحال بوديم همين! نمی دونستيم چه روزای خوشی در انتظارمونه و نمی دونستيم داريم عضو جامعه کوچيک و دوست داشتنيی مي شيم که بهش ميگن: "سمپاد"!

نمی دونستيم که از اين به بعد قراره با آدمايي درس بخونيم ؛ بزرگ شيم و "زندگی" کنيم که مثل خودمونن. دنيا رو از اون زاويه ای می بينن که تو می بينی.
همين دنياها و آرزوهای شبيه به هممون بود که مارو به هم نزديک مي کرد... اونقدر که از مدرسه اومدن و يادگرفتن خسته نمی شديم. از کنار هم بودن و "با هم ياد گرفتن" لذت می برديم.
اين سيستم با همه ی خوبی ها و حتی بدی هاش ؛ با خاطره های تلخ و شيرينی که حتما هر کدوممون توش داريم؛ دوست داشتنی و قشنگه برامون و من ؛ تو ؛ ما ؛ و کلا همه مون از اينکه سمپادی هستيم و همديگرو داريمو درک می کنيم همديگرو بايد خوشحال باشيم!


تولد سمپاد مبارک؛ روز من مبارک و روز تو سمپادی عزيز... روز "ما" مبارک! تبريک می گم به همه و همه مون و دلم می خواد بدونيم قدر همه و هر جا که هستيم چه تهران؛ چه شهرستان و چه دختر و چه پسر ، اگه کدورتی هست کنار بذاريمو همين الان تلفنو بردارينو تبريک بگين اين روزو ... و اين هفته رو به همه دوستا يا حتی دشمنای سمپاديتون

هيچ کس نمی تونه سمپاد رو نابود کنه ... هيچی مهم نيست .... مهم ماييم و سمپاد و نگهش می داريم برای هميشه

...

روزمـــــــــون مبارک

   

بچه های مدرسمون بزنم به تخته تو مسابقات فرهنگی گل کاشتند.


1- آقا محمد جواد بدرقه بااخذ رتبه اول در رشته نهج البلاغه


2- آقا علی ابتکار نیا  با اخذ رتبه دوم در رشته انشا نماز


3- آقا آروین دهقانی با اخذ رتبه سوم در رشته صحیفه سجادیه


4- آقا جواد دستخون با اخذ رتبه سوم در رشته قرئت قرآن


نا گفته نمونه آقا مصطفی کریمیان سوق در المپیاد فیزیک

حائز رتبه شدند و به مرحله دوم این مساابقات راه یافتند


برای همه این عزیزان آرزوی سربلندی در تمامی مراحل زندگی را از خداوند ممنان مسئلت دارم 


آقا پوریا افراشته ،عضو شورای دانش آموزی سمپاد شهید بهشتی دهدشت

تهران‌ وجود داشت‌ كه‌ تحت‌پوشش‌ دفتر كودكان‌ استثنايي‌ فعاليت‌ مي‌نمود و در سال‌ 66 جمعا802 دانش‌ آموز داشت(اين دو مركز فرزانگان و علامه حلي تهران بودند)‌ كه‌ هر لحظه‌ امكان‌ انحلال‌و ادغام‌ اين‌ دو مركز در مراكز عادي‌ نيز وجود داشت‌. 
هيئت‌ امناء اين‌ سازمان‌ در سال‌ 1366 با درخواست‌ معاون‌ فرهنگي‌ - اجتماعي‌ نخست‌ وزيرو آقاي دكتر جواد اژه‌اي با حكم‌ نخست‌وزيرمنصوب‌ گرديدند. ابتدا اين‌ سازمان‌ قرار بود صرفا زير نظر هيئت‌ امناء اداره‌ شود.اعضاي هيئت امنا عبارت بودند از: وزير آموزش و پرورش، وزير فرهنگ و آموزش عالي، رئيس سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي، مديرعامل صدا و سيما، معاون نخست وزير و رئيس برنامه و بودجه، رئيس بنياد مستضعفان و جانبازان و سه شخصيت علمي كشور آقايان دكترحسن ابراهيم‌حبيبي، حجت‌الاسلام دكتر احمد احمدي و حجت الاسلام دكتر جواد اژه‌اي.

در طول‌ سال‌ تحصيلي‌ 66 تا 67 بر اساس‌ جمعبندي‌ هيئت‌ امناء سازمان‌ به‌ درخواست‌ معاون‌ فرهنگي‌ اجتماعي‌نخست‌وزير - آقاي دكتر اژه‌اي - به‌ نخست‌وزير‌ و با حمايت‌ رياست‌ محترم‌ جمهوري‌ وقت‌ و رهبر انقلاب حضرت آيت الله خامنه‌اي‌، با تصويب‌ ماده‌ واحده‌اي‌ درشورايعالي‌ انقلاب‌ فرهنگي‌ جايگاه‌ مستحكمتري‌ سازمان‌ پيدا نمود. بر اساس اين مصوبه وزير آموزش و پرورش رئيس هيئت امنا سازمان و آقاي دكتر جواد اژه‌اي علاوه بر عضويت علمي هيئت امنا به رياست سازمان انتخاب گرديدند.  



بسمه تعالي


شماره:170116
تاريخ:16/3/67

برادر مهندس مير حسين موسوي
نخست وزير محترم

با سلام

پيرو نامه مشترك مورخ 4/3/67 اينجانب و برادر اكرمي وزير محترم آموزش و پرورش در ارتباط با تعيين وضعيت سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان و نامه مورخ 6/3/67 حضرتعالي به شورايعالي انقلاب فرهنگي ، شوراي مزبور در جلسه مورخ10/3/67 باتفاق آراء ماده واحده پيشنهادي را تصويب نمود .

با توجه به صحبت حضوري با جنابعالي پيشنهاد ميگردد مراتب در هيئت محترم دولت مطرح و اجازه فرمايند موارديكه در ماده واحده مزبور تصويب هيئت وزيران را نياز دارد باحضور مسئولين ذيربط در كميسيون فرهنگي بررسي و تصويب آن بمنزله تصويب هيئت وزيران باشد .

جواد اژه‌اي
معاون فرهنگي اجتماعي و
رئيس هيئت امناء سازمان

ماده واحده در مورد وابستگي سازماني سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان به وزارت آموزش و پرورش

( مصوب يكصدوپنجاهمين جلسه مورخ 10/3/67 شورايعـالـي انقـلاب فرهنگــي )

بنا به پيشنهاد شماره 1820 جلسه مورخ 6/3/67 جناب آقاي نخست وزير در مورد سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان و رفع مشكلات آن ماده واحده زير بتصويب رسيد .

ماده واحده: به منظور تحقق هرچه بهتر امر شناسايي و پرورش استعداهاي درخشان كشور در سطوح مختلف تحصيلي از اين پس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان به صورت سازمان وابسته به وزارت آموزش و پرورش اداره مي گردد. اساسنامه جديد سازمان با پيشنهاد هيات امنا فعلي سازمان به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد .

 سازمان ازجهت مقررات مالي و اداري منحصرا تابع ضوابطي خواهد بود كه در اساسنامه تعيين مي گردد و آئين‌نامه استخدامي آن پس از اظهار نظر سازمان اموراداري و استخدامي كشور و تصويب هيات وزيران به مورد اجرا گذاشته مي شود . 


در سال‌ 1366 پس‌ ازصدوراحكام هيئت امنا سازمان توسط نخست‌وزير اولين‌ مراكز در همدان‌ و كرمان‌ گشايش‌ يافت‌ كه مراكز پسرانه علامه حلي و دخترانه فرزانگان نام گرفت.
در تاريخ 7/4/67 هيئت وزيران اساسنامه سازمان را تصويب نمود و در مهرماه‌ 67، 2500 دانش‌ آموز در 18 مركز آموزشي‌ مشغول‌ تحصيل‌ بودند . مراكزيكه در اين سال افتتاح گرديد عبارتند از : فرزانگان امين و شهيد اژه‌اي اصفهان، شهيد مدني و فرزانگان تبريز، شهيد هاشمي نژاد و فرزانگان مشهد، شهيد صدوقي و فرزانگان يزد، علامه حلي و فرزانگان اراك، شهيد بهشتي و فرزانگان زينب‌(س) شهرري.
در مهرماه‌ 1368، با افزايش‌ مراكز به‌ 38 مركز، نزديك‌ به‌ 5000 دانش‌ آموز تحت‌ پوشش‌ قرار گرفتند در اين سال اين مراكز در ايران اسلامي افتتاح شدند: شهيد قدوسي و فرزانگان قم ، ميرزا كوچك‌‌‌خان و فرزانگان رشت ، شهيد بهشتي و فرزانگان كرمانشاه ، شهيد بهشتي و فرزانگان اروميه ، شهيد حقاني و فرزانگان بندرعباس ، شهيد سلطاني و فرزانگان كرج ، شهيد بابايي و فرزانگان قزوين ، شهيد بهشتي و فرزانگان اهواز ، شهيد بهشتي و فرزانگان زنجان ، شهيد دستغيب و فرزانگان شيراز.
در سال‌ 1369 با افتتاح مراكز جديد شهيد بهشتي و فرزانگان شهركرد ، شيخ‌ انصاري و فرزانگان دزفول ، شهيد بهشتي و فرزانگان ساري ، جمعا در 44 مركز آموزشي‌ 7239 دانش‌ آموز مشغول‌ تحصيل‌بودند.
و در سال‌ 1370 در 50 مركز 9682 دانش‌ آموز مشغول‌ تحصيل‌بودند. مراكز جديد عبارت بودند از : شهيد بهشتي و فرزانگان بابل ، شهيد بهشتي و فرزانگان بيرجند ، شهيد بهشتي و فرزانگان خرم‌آباد.
درسال 1371 ، شهيد بهشتي و فرزانگان قائمشهر، شهيد بهشتي و فرزانگان سمنان ، شهيد بهشتي و فرزانگان شاهرود و شهيد بهشتي و فرزانگان آبادان و خرمشهر افتتاح شدند و تعداد مراكز به 58 مركز راهنمايي و 40 دبيرستان با 12769 دانش آموز رسيد در اين سال 84661 نفر در كنكور راهنمايي و 20309نفر نيز در كنكور دبيرستان سازمان ثبت نام نمودند.
در سال 1372، هشت مركز آموزشي به مراكز سمپاد در شهرهاي اسلامشهر ، زاهدان ، لار و بجنورد اضافه گرديد و با اضافه شدن مركز علامه حلي شماره دو تهران به جمع مراكز و افزايش پذيرش پسرانه در مناطق چهارده‌گانه تهران از 5 كلاس به 8 كلاس ، تعداد مراكز راهنمايي به 67 مدرسه و دبيرستانها به 48 واحد رسيد.در اين سال با 27% افزايش دانش‌آموزان مراكز به 16266 نفر رسيد و داوطلبان كنكور راهنمايي هم به 106600و دبيرستان به 36321 نفر افزايش يافت.
در سال 1373 فرزانگان راهنمايي تهران از دبيرستان تفكيك و سهميه دخترانه مناطق چهارده گانه تهران از 5 كلاس به 8 كلاس افزايش يافت . در اين سال در شهرهاي بروجرد و سنندج چهار مركز آموزشي به مراكز سمپاد اضافه و تعداد مراكز راهنمايي 71 و دبيرستانها به 54 واحد و كل دانش‌آموزان به 20121 نفر رسيد. داوطلبان كنكور راهنمايي هم به 117555و تعداد داوطلبان كنكور دبيرستان به 47893 نفر رسيد.
در سال 1374 در شهرهاي سبزوار، نيشابور، بوشهر، اردبيل و ايلام هر شهر دو مركز شهيد بهشتي و فرزانگان افتتاح و تعداد مراكز به 81 مدرسه راهنمايي و 69 واحد در دبيرستان رسيد.تعداد دانش‌آموزان هم به 24324 نفر و مجموع داوطلبان كنكور 196171 (140741راهنمايي و 55430 دبيرستان)شد.
در سال 1375 صرفا مراكز شهيد بهشتي و فرزانگان كاشان افتتاح گرديد كه تعداد مراكز به 83 مدرسه راهنمايي و 74 دبيرستان و 27647 دانش آموز رسيد . داوطلبان كنكور راهنمايي و دبيرستان در اين سال در مجموع به 224888 نفر افزايش يافت.
در سال 1376 مراكز جديدي افتتاح نشد ولي در سال 1377 آخرين مراكز سمپاد در شهرهاي گرگان، ياسوج و آمل افتتاح گرديدند. در اين سال تعداد مراكز راهنمايي به 89 مدرسه و تعداد دبيرستانها به 86 واحد و مجموع دانش‌آموزان سمپاد به 33600 نفر رسيد. در اين سال با توجه به سال آخر دبيرستان كه در نظام جديد مراكز پيشدانشگاهي جدا مي‌شدند عملا 68 مركز آموزشي دبيرستان سمپاد پايه پيشدانشگاهي را هم داشتند . حجم داوطلبان كنكور نيز به رقم 236883 نفر رسيد.
در سال 1378 تنها دو دبيرستان به مراكز اضافه گرديد و 6 مركز جديد نيز در پيشدانشگاهي دانش‌آموز داشتند. تعداد دانش‌آموزان مراكز در اين سال به 35395 نفر رسيد ولي با افزايش شرط معدل ورود به دبيرستان از 5/18 به 19 مجموع داوطلبان كنكور كمي كاهش يافت و به 233928 داوطلب كاهش يافت.
در اسفند سال 1379 قانون تجميع توسط شوراي عالي اداري تصويب شد.
در سال 83-82 براساس مصوبه هيئت امنا مجوز تاسيس 2 مركز در شهريار و 2 مركز در مراغه صادر شد.
در سال تحصيلي 83-82، براساس كف تعداد دانش‌آموز براي شهرهاي رفسنجان، سيرجان و گنبدكاوس جهت تاسيس مركز موافقت شده بود. بدين ترتيب براي سال تحصيلي 84-1383 تعداد 99 مركز راهنمايي و 98 دبيرستان تحت پوشش سازمان مي‌باشند.